חיידקים ונגיפים וגם שאר היצורונים המקיפים אותנו מכל עבר, משפיעים על חיינו מכל מיני כיוונים. בבלוג אספר על אלה המוזכרים מדי פעם בחדשות וגם לחדשות מדעיות הקשורות בהם. כמו כן אשתף אתכם גם בתמונות ודיווחים על יצורים גדולים יותר, שבהם אצפה בטבע. בלוג זה גם יהווה ארכיון לחומרים שכתבתי בעבר ורלוונטיים לנושא.

15.7.06

הגשם האדום של Kerala. יצורונים אדומים מהחלל?



ב־25 ביולי 2001 החל לרדת גשם אדום במדינת קראלה שבמערב הודו, הגשם האדום נמשך לסרוגין עד 23 בספטמבר 2001. הגשם צבע את הבגדים בכל מיני צבעים: בוורוד, בצהוב, בירוק ואף  בשחור. זו  לא הפעם הראשונה שגשם כזה ירד בקראלה. הדיווח הקדום ביותר הוא מ-1896. (עדכון - ירד גם גשם כזה ב-2012 בסרי לנקה).  בהתחלה חשבו שמדובר בחלקיקי אבק אדום שהסיעו רוחות מחצי־האי ערב, בהמשך, בשנת 2001, הציעו מספר חוקרים שמדובר בנבגים של אצות, כנראה מהסוג 
Trentepohlia

דגימות של גשם אדום
המקור - ויקימדיה

ב-2006 על הנושא לכותרות כשהפיזיקאי גודפרי לואיס (Louis), מאוניברסיטת מהטמה עדי שבקוטיים, הודו, אסף דגימות ממי גשם אלה והוא טוען, בפרסום בכתב־העת Astrophysics and Space Science מאפריל 2006, שמצא בדגימות יצורים אדומים שאורכם כ־10 מיקרומטרים, ואף הצליח להרבות אותם במעבדה. הבעיה, מבחינתו של לואיס, נובעת מכך שהוא לא מצא בחיידקים אלה DNA, ולכן הוא הסיק שלפנינו יצורים מהחלל החיצון, שהגיעו אלינו על־ידי מטאוריט. אם אכן נכונות מסקנותיו של לואיס, הרי שמדובר בחדשה מרעישה למדע... חוקרים אחרים שוללים לחלוטין את ממצאיו של לואיס, כשטענתם העיקרית היא שמטאור לא יכול להסביר גשם שנמשך חודשים, דגימות מי הגשם הועברו לבדיקות נוספות.

אנחנו נחכה להתפתחויות ונסתפק בהסבר ה"ארצי" יותר, שהגשם הכיל נבגים של האצות  - 
Trentepohlia. 

הצצה במי הגשם,  דרך המיקרוסקופ. 
תמונה מהמאמר של Louis and Kumar


פורסם במקור ב"גליליאו" גיליון 95, עמ' 65, כתוספת ל"לא כל אדום הוא דם" - עודכן. 


תגובה 1:

  1. מעניין.
    כל כך הרבה זמן עבר ואפילו ערך וויקפידי יש בנושא :-)

    Red rain in Kerala
    https://en.wikipedia.org/wiki/Red_rain_in_Kerala

    השבמחק